חוק "אי הפללה" עבר קריאה ראשונה בכנסת, אז על מה מתלוננים?

אין הרגשה של חג ולא שמתי לב שמישהו יצא לרחובות, אבל כן עברה הצעת חוק לאי הפללה בקריאה ראשונה בכנסת. למה רק עכשיו? למה פעם קודמת לא עבר? למה רוצים לקחת ממני 1000 שקל על ג'ויינט? ועוד בהמשך.

מגדירים מחדש מה היא משטרת ישראל

משטרת ישראל היא גוף שמצטייר כלא סימפטי בלשון המעטה לכל מי שידו בקנאביס, גם אם אתה מעשן קנאביס רפואי עם רשיון, יש עננה של "אי חוקיות" סביב כל הסיפור. האם זה ישתנה עכשיו? כן, השאלה אם לטוב או לרע. החוק החדש לא אומר לשוטרים להעלים עין או להפסיק לרדוף אחרי צמחים ולהתחיל לעשות עבודה לגיטימית, אלא דווקא לשים לב ולתת קנסות ל"עבריינים" המעשנים את הצמח בחוץ. משהו שנותן לשוטרים לגיטימציה להריח לך את הסיגריה ולהבין אם הם גוזלים ממך כחמישית שכר מינימום עד יותר ממחצית שכר המינימום בשוק, על שאיפת עשן לריאות, שלך.

למה רק עכשיו?

פעם קודמת שהיה נסיון להעביר חוק "אי הפללה" (הצעת חוק לאי הפללה מרץ 2017), הוא נפל בקריאה הראשונה, מה ההבדל בין עכשיו לאז?, נתנו לחברי הכנסת אישור. זה נראה שאין הם מחליטים לגבי עצמם, אלא מקבלים אישור ממישהו אם להגיד כן או לא להצעות חוק. הייתכן שהיו 0 התנגדויות להצעת החוק היום לעומת כמות לא מבוטלת של מצביעים נגד בפעם הקודמת?, ניתן להבחין בלא מעט אפסים אם עושים את החישוב נכון.

למה זה כל כך קשה?

זה קשה כמו לצאת מהארון, כשאתה בן זקונים, ו-8 האחים שקדמו לך התחתנו והביאו ילדים. אתה צריך להתמודד עם אנשים מבוגרים, שלכאורה מקבלים החלטות על החיים שלך, בניגוד לרצונך, אשר לא מבינים את העולם החדש, לא מבינים מה הוא חופש, וממשיכים לכפות את הקיום האפור שלהם על מי במקרה נמצא תחתיהם.